wat voor ongedierte is dit?

Dit ongedierte leeft bij mij in een houten wand, op vochtige plekken. 's ochtends zie je ze nog lopen. Later op de dag bijna niet meer. Het lijkt tussen een worm en een made in te zitten met een hele dune staart. Het zijn er echt heel erg veel. Wie weet wat het is, en wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeker 6 à 8 cm. Sommige wat groter, of kleiner. Heb net een zwart omhulsel gevonden, net of ze ontpopt zijn?

Antwoorden (2)

Dat zijn zilvervisjes ;-)
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn moddervlieglarven, ook wel rattenstaart genoemd, ze leven in sterk vervuild water, de lange staart is een adembuis.
Mogelijk komen ze bij jouw het water uit om te verpoppen.
Uit de poppen komt een zweefvlieg ook wel de blinde bij genoemd.