wat is een goede documentaire over het leven van alledag in noord korea?

heb er een paar gezien die daar helaas niks over vertelden, omdat ze een grote camera bij zich hadden waardoor dze het propagandariedeltje moesten doorlopen waarna de makers zelf genuanceerd een nabeschouwing gaven.

maar is er wel is iemand met een verborgen camera geinfiltreerd, om het echte leven daar vast te leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

De documentaire "Welcome to North Korea" van Linda Jablonska.
De documetairemaakster heeft via een Tjechisch reisbureau een vakantie naar Noord Korea geboekt. De groep mag een vast patroon aan bezienswaardigheden afwerken, maar met hun eigen huis-,tuin- en keuken camera's zorgen ze er voor dat je toch iets verder kunt kijken dan de bedoeling is.
Verwacht geen gesprekken met Koreanen. Het is meer een reisverslag, maar zelfs dat vond ik al beklemmend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kimjongilia. Een bekroonde documentaire over de communistische dictatuur. Was te zien op het Sundance Film Festival in 2009. De film laat zien dat Noord-Koreanen de meest vervolgde en lijdende mensen in de wereld van vandaag zijn. (Zelfs de trailer vind ik al schokkend....).
Amadea
13 jaar geleden
Toevallig was ik daar gisteren ook naar op zoek. Ik heb er eentje gevonden, heel interessant.

Deze documentaire is helemaal opgenomen door een verborgen camera, omdat ze officieel helemaal niet daar mochten zijn laat staan mochten filmen.

Bizarre film, heel erg bekijkenswaardig.